Daar zijn we, het eerste weekend in Walsall - Reisverslag uit Walsall, Verenigd Koninkrijk van Marijn - WaarBenJij.nu Daar zijn we, het eerste weekend in Walsall - Reisverslag uit Walsall, Verenigd Koninkrijk van Marijn - WaarBenJij.nu

Daar zijn we, het eerste weekend in Walsall

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

09 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Walsall

Daar zijn we dan! In Engeland... Het eerste weekend in het huisje!
Gisterochtend begon het avontuur met het vliegen, iets wat ik nog nooit had gedaan. Maar het ging prima en we hebben nauwelijks een uur in de lucht gezeten (alleen maar wolken gezien) voor we landden op Birmingham Airport. Daar hebben we wat gegeten en wilden toen direct naar ons ‘huisje’ in Walsall om de bagage te droppen. Tsjah.. toen begon het.. Het openbaar vervoer in Engeland. We moesten zo’n 16 kilometer, maar door gedoe met bussen en treinen, verkeerde haltes uitstappen etc. bereikten we onze bestemming pas na 4 uur. Koud, moe en een klein beetje moederloos, Maarrr we zijn er gekomen!

Het huisje waar wij nu zijn staat in de buurt Rushall in Walsall, zo’n 12 kilometer van het centrum van Birmingham. Het is echt een rustige degelijke buurt, te vergelijken met de buurt van de familie Duffeling uit Harry Potter. Het lijkt er ook echt op. Het is een piepklein huisje, waar wij 3 kamers hebben ingepikt en de bewoonster Tabatha (die trouwens erg aardig is!!!) in de woonkamer slaapt. Had van ons niet gehoeven, maar ach. Didi en ik hebben de grootste kamers, en Ali is gedegradeerd tot de kleinste kamer. Het adres is 1 Blenheim Close, Rushall, Walsall voor degene die even willen maps-googelen.
We hebben gister meteen alles uitgepakt en zijn na een paar uur boodschappen gaan doen, voor ongeveer de hele week. Er is hier geen supermarkt of andere winkel in de buurt, dus we moeten overal heen met de bus. Gelukkig reed Tabatha ons naar de supermarkt zodat we veel mee terug konden nemen. De buurt is dus eigenlijk echt poepsaai en staat midden tussen industriële bedrijven. Maarja, je kan niet alles hebben.

Vandaag we naar 2 sportscholen gegaan om daar wat informatie op te halen. Ali wil gaan sporten, niet ik hoor (dat je niet schrikt…) En daarna zijn we met z’n drieën naar de dichtstbijzijnde supermarkt ge-bust, omdat we de weg uit ons hoofd willen weten en het alleen willen kunnen. Nou, dat heen ging wel, maar terug hebben we moeten lopen omdat de er geen bus terug reed… Stom Engeland! Als er een bus heen rijdt, moet er toch ook een bus terug rijden? Maar ach.. het was mooi weer en met een wandeling (al boodschappen- dragend) is ook niks mis… ;)

Morgen is onze eerste ‘school-dag’ en gelukkig krijgen we een lift heen van Tabatha, aangezien we nog geen buskaarten hebben en totaal niet weten waar we heen moeten. Ben benieuwd hoe dat zal zijn…
!!!

• 09 Januari 2011 - 15:55

Danielle Ter Horst:

Binnenkort ken je vast alle wegen uit je hoofd! Ook ga je echt wel mensen leren kennen op school! Wees daar maar niet bang voor ;) Wel fijn dat jullie met ze'n 3en bij elkaar zitten, moet vast gezellig zijn! ;) Veel plezier de komende tijd en zal je reisverslagen in de gaten houden!

xx Danielle

• 09 Januari 2011 - 16:18

Priscilla Aalbers:

Hi girl! Is deze locatie nou blijvend of gaan jullie nog steeds op zoek naar iets dichterbij de school (in Birmingham??)? Heel veel plezier en succes met het verkennen van de omgeving, school, etc. etc.! :) Ik ben benieuwd naar alle verhalen! :D

• 09 Januari 2011 - 17:32

Irene Zutphen:

hee marijn! mooi dat jullie alles gevonden hebben en zoals daan al zei, je kent binnenkort waarschijnljjk alle bustijden en routes uit je hoofd! heel veel plezier en ik ga het volgen!!
    xx

• 09 Januari 2011 - 19:42

Anneloes:

Hey Marijn!

Fijn dat je bent aangekomen!
    Alles komt goed, en heeel veel succes met je eerste schooldag morgen!

Liefs, Anneloes

• 09 Januari 2011 - 20:02

Mariska:

Heey Marijn!!
    Gelukkig dat je daar nu op je plekje zit:) Komt vast goed met al die weggetjes....over een paar dagen weet je al veel meer!!
    Ik had je nog Veel plezier/succes willen wensen...maar nu bij deze!!

ps. Veel succes morgen voor je eerste schooldag ben benieuwd hoe dat daar in Engeland gaat... Ik hou je site wel goed in de gaten dan kan ik dat allemaal lezen:D

Liefs Mariska

• 09 Januari 2011 - 20:26

Dammy:

Ha mijmie!

Tof om te horen dat je goed aangekomen bent. Ik wens je een te gekke tijd en veel succes met alles ontdekken en uitzoeken. Enne...morgen goed opletten hè! Gedraag je!

Xx

• 09 Januari 2011 - 22:36

Pascale:

Ik ben het eens met de fotos! Ik wil super graag zien hoe jullie daar zitten! :D xx

• 10 Januari 2011 - 07:41

Suus:

Heey Marijn!

Fijn dat je helemaal heel aangekomen bent:D! Vliegen is best leuk wel he;)

Het klinkt alsof je heel Engeland al hebt gezien met je bus-avontuur!

Veel succes en natuurlijk veeeeeel plezier!!

enne: wel opletten op school hè, je boterhammetjes opeten en lief doen tegen de juf.

Kusss

• 10 Januari 2011 - 08:35

Nick:

Hey Marijn, je was al sneller in Britain dan ik dacht. Leuke kennismaking met het land, en wij maar klagen over openbaar vervoer in de achterhoek haha.. have fun, grtz Nick

• 10 Januari 2011 - 13:04

Cilla:

Hee lief!!! Dacht dat ik hier al op gereageerd had maar die is niet overgekomen geloof ik!!
    Leuk om je verslag te lezen! En volgens mij ben je al super goed bezig met je inburgerings cursus ;).. Goed man!!!!!
    Have fun nog en ik spreek je snel!!!
    Dikke kus van mij xxxx

• 12 Januari 2011 - 17:07

Fanne:

Hebben ze daar geen spinning??
    Haha..

Leuk dat je het al naar je zin hebt in je eerste weekje England!!!

Kus voor jou!!