22 days for take off - Reisverslag uit Eibergen, Nederland van Marijn - WaarBenJij.nu 22 days for take off - Reisverslag uit Eibergen, Nederland van Marijn - WaarBenJij.nu

22 days for take off

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

17 December 2010 | Nederland, Eibergen

In een blog op mijn hyves heb ik verteld hoe Ali, Didi en ik (bijna) een oplichter aan de haak hadden geslagen, en dus nog steeds geen woonruimte hadden... Hier een stukje van mijn blog:

'Na een hoop heen en weer gemail (foto's, vragen, huurcontracten etc) met de 'landlord' hadden we netjes en officieel afgesproken zijn property te huren voor drie maanden. We hebben deze deal van te voren zelfs laten checken en goedkeuren. Hij wilde echter een voorschot van 700 pond zien, borg en één maand huur, en wel zo snel mogelijk. Opzich wel prima, ook al is het veeeel veeeel geld. Maar we konden het niet eens worden over de betaalwijze: hij wilde het via een bepaalde instantie die geen garantie biedt en eigenlijk niet veilig is als het om een transactie naar vreemden gaat. Alles uitgeplozen, veel gediscusieerd met familie, docenten, klasgenoten etc... Niemand die het nou echt vertrouwde... Ondertussen belde hij ons wel 3x per dag (hoe irritant, na 1 of 2 keer neem je echt niet meer op...) met de vraag wanneer we nou geld zouden overmaken. Bah.. Kut.. Denk je dat je wat hebt, is het niet te vertrouwen.

Op dit moment staat het echt zwart op wit: Ik heb de website gisteren gemaild waar we de advertenties hebben gevonden en waar we in contact zijn gekomen met de man. Ik heb alle documenten en mailtjes naar hen gestuurd en gevraagd of ze het voor ons wilde checken. Het antwoord: Niet doorgaan met de deal, geen geld overmaken, de man is een oplichter en al zijn advertenties zullen worden verwijderd. Fijn dat de website zo'n goede redactie heeft die alles voor ons heeft uitgezocht en ons optijd heeft afgekapt...! (Ook al wilden we zelf nou ook niet echt doorgaan)

De zoektocht naar een huis continues..!!! Vol goeie moed natuurlijk'


Nou eigenlijk is het dus niet zo, we staken de zoektocht wegens tijdnood en gaan in op een aanbod van een vriendin van onze contactpersoon in Birmingham. We hadden het aanbod eerst vriendelijk afgeslagen omdat ze eigenlijk maar plek heeft voor 2 man, maar nu wou ze het zo regelen dat ze 3 man in haar huis kwijt kan. Hartstikke fijn, één nadeel: ze woont niet in Birmingham, maar in Walsall. Daar baalde ik eerst (en nu eigenlijk nog steeds wel) van, omdat ik natuurlijk graag in Birmingham gezeten. Daar staat immers de University. Maar helaas pindakaas, en misschien moeten we hier ook maar gewoon tevreden mee zijn want anders hadden we nog niets gehad! Toch wil ik mijn ogen nog niet sluiten voor een kamertje in the big city, dus staak ik de zoekpogingen nog niet helemaal... ;) Misschien dat ik nog de kans krijg om binnen Engeland te verhuizen!

  • 20 December 2010 - 08:52

    Dammy:

    Hey meissie! Tis idd jammer, maar ik weet zkr dat je daar een toptijd gaan hebben! Enjoy it! Kusjeeee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eibergen

Birmingham

Recente Reisverslagen:

16 April 2011

Back home again

29 Maart 2011

Miss Marijn in Oxford, Stratford en op Lozells

05 Maart 2011

Paardenpoep, rare Romeinen en Stonehenge

20 Februari 2011

Bah, geen school meer!

08 Februari 2011

1 Month in England
Marijn

Actief sinds 28 Nov. 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 15830

Voorgaande reizen:

08 Januari 2011 - 15 April 2011

Birmingham

Landen bezocht: