Al twee weken in Brum - Reisverslag uit Walsall, Verenigd Koninkrijk van Marijn - WaarBenJij.nu Al twee weken in Brum - Reisverslag uit Walsall, Verenigd Koninkrijk van Marijn - WaarBenJij.nu

Al twee weken in Brum

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

21 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Walsall

Haaye ! (Dat wordt hier door sommigen gezegd als begroeting… vreemd! Ik denk dan eerder aan te grote vissen met scherpe tanden…)

Toen mijn little brother een berichtje stuurde met ‘waar blijven die blogs van jou’ dacht ik oei nu wordt het wel tijd! Hartstikke bedankt voor alle leuke reacties op mijn vorige verhaal, want dat doet me echt goed!

Deze week ging eigenlijk behoorlijk snel! Ik ben naar de Botanische Tuinen geweest in Birmingham, een mooi stukje natuur ondanks dat alle planten nog dood in de grond stonden door de vrieskou (had ik kunnen weten, tis pas januari!)

Woensdags wezen shoppen en ’s avonds stappen in een studentenclub met drie Spaanse studenten. De volgende dag én moe van te weinig slaap én zere benen van het vele lopen, haha !

De meeste mensen vragen me: en hoe gaat het nu met de bus? Kan je al wennen? Het antwoord is NEE! Didi en ik hebben bijvoorbeeld na een leuke avond in de stad 2 uur in de kou op een onveilige plek in Birmingham moeten wachten op bussen die niet kwamen opdagen… Dan voel je je echt ongemakkelijk. Ook komen de tijdschema’s bij de bushalte en die op internet niet overeen. Maar ach, zelfs dat went! We proberen nu vriendjes te worden met een goedkope taximaatschappij die ons al twee keer voor een prikkie heeft vervoerd ;)

Maar ik wou eigenlijk deze blog niet te lang houden aangezien ik dit weekend naar Liverpool ga en daar vast wel wat over te vertellen heb ;) Ik blijf van zaterdag op zondag in Liverpool. Eens even zien waar de Beatles hun glorie hebben opgebouwd, hoe het accent daar is, of er nog wat te shoppen valt en hoe het met Nadia is !!!

Groetjes uit Brum!

Oja, nog even dit!

- Ik heb natuurlijk al wel foto’s gemaakt maar heb moeite met ze te uploaden.. Kan dus nog effies duren!
- In den beginne heb ik u allen beloofd dat mijn accent en taalgevoel dramatisch zou verbeteren, maar ik verwacht nu het tegenovergestelde. Door de omgang met internationale studenten ontwikkel ik meer een Spaans accent dan een Engels, en een jip-en-janneke zinsconstructie! Oepsiewoepsie!!! Er moet dus nog veel gebeuren wil ik mijn CPE-speaking exam halen in Juni…!

  • 21 Januari 2011 - 18:21

    Job:

    Hé Marijn!

    Leuk om weer effe wat van je te horen!
    Mooi dat je het daar naar je zin hebt, dan gaat de tijd ook meestal wel snel voorbij:D
    Alleen wel klote van die bussen zeg!
    Jullie moeten idd maar snel goeie vriedjes worden met die taximaatschappij:D

    Ik ben benieuwd naar je verhalen van Liverpool!
    Heel veel plezier daar!
    En succes met alles, en natuurlijk sterkte met de bussen!

    Groetjes xx Job

  • 21 Januari 2011 - 19:02

    Irene:

    een spaans engels accent nog wel, oh joh binnen no time komt dat helemaal goed :) na een paar maandjes daar wonen heb ik geen twijfel over een mooi accentje;) geniet ervan!! xxx

  • 21 Januari 2011 - 19:11

    Danielle:

    Haha! Heel herkenbaar! Ik heb een Portugese huisgenoot...oftewel steenkolen Engels praten de hele dag!:D Met handen en voeten! En de Ieren zelf zijn ook niet zo goed in grammatica...heb al verschillende keren I doesn't gehoord! :S

    Fijn dat je het naar je zin hebt! Doe Nadia de groeten van het weekend!

  • 21 Januari 2011 - 19:21

    Hannah:

    Hee!

    Fijn dat het zo gezellig is! Dat van zere benen is zeker herkenbaar :P

    Chelsea en ik zijn aan het kijken voor kaartjes om ook een jullie kant op te komen!

  • 22 Januari 2011 - 15:42

    Nanny:

    Hallo Marijn,

    Ik lees graag je reisverslag, en vindt het leuk dat je je draai al een beetje gevonden hebt, uitgezonderd het reizen met de bus. Maar als het met de taxi goed gaat doe je dat toch.
    Ik kijk uit naar je verhaal van Liverpool.
    Nog veel plezier.
    Tot horens.


  • 23 Januari 2011 - 04:21

    Lisette:

    Hoihoi,,

    En daar was is weer:):) hihi
    Ontzettend leuk hoor al je ervaringen!! Hoe was stappen in Birmingham dan?? Afgezien van de nare terugweg:S:S
    Ik hoop dat je snel vriendjes kunt worden met de taxichaffeurtjes daar;) En ik wens je natuurlijk nog heeeeeeeel veel plezier en succes!!

    Tot lezens en sprekens:D

    Liefs xx Lisette :D

  • 23 Januari 2011 - 17:57

    Sam Van Alst:

    heee;D
    Alles goed daar? met mij wel hoor.!
    Is het leuk/mooi daar. Vast wel!
    Mevr. Damen zij dat wij de onvertrouwbaarste klas waren:o:o!!!!;p
    maarjah Mevr. damen is ook een beetje raar. Ik spreek je nog wel!.
    veel plezier daar. Groeten Samxx

  • 26 Januari 2011 - 11:43

    Mirjam:

    Hee Marijn!!

    Wat maak je toch allemaal veel mee. Echt super leuk om te horen. Maar het lijkt me inderdaad verstandig om vriendjes te worden met de taximaatschappij. Durf je het anders niet aan om auto te rijden?

    Veel plezier nog en ben benieuwd naar je nieuwe verhalen!!

    Liefs

  • 26 Januari 2011 - 12:16

    Hanneke Somsen:

    Hey Marijn, leuk dat je een blog hebt over je verblijf in Birmingham. Zo is de afstand gevoelsmatig toch wat kleiner.
    Ik zie die dat je over 78 dagen alweer terug bent....dus je kan al weer een klein beetje gaan aftellen.
    Kun je een beetje wennen aan het Engelse studenten leven?

    Ik hoorde van je moeder dat ze over 14 dagen naar naar Birmingham gaan....gezellie.

    Groet
    Hanneke

    PS oppassen voor het Engelse ontbijt mijn broer werd er destijds kogelrond van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Walsall

Birmingham

Recente Reisverslagen:

16 April 2011

Back home again

29 Maart 2011

Miss Marijn in Oxford, Stratford en op Lozells

05 Maart 2011

Paardenpoep, rare Romeinen en Stonehenge

20 Februari 2011

Bah, geen school meer!

08 Februari 2011

1 Month in England
Marijn

Actief sinds 28 Nov. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 15843

Voorgaande reizen:

08 Januari 2011 - 15 April 2011

Birmingham

Landen bezocht: