Paardenpoep, rare Romeinen en Stonehenge - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Marijn - WaarBenJij.nu Paardenpoep, rare Romeinen en Stonehenge - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Marijn - WaarBenJij.nu

Paardenpoep, rare Romeinen en Stonehenge

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

05 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Helleu leu!

Wat is er weer een tijd voorbij! Ik zal proberen niet te veel ‘en toen en toen en toen’ in dit verslag te zetten, want ik heb veel gedaan na m’n laatste verslag over Leicester! Pak een kop thee (zonder melk, de Engelsen doen standaard melk in de thee…afschuwelijk) Het wordt een vrolijk verlag, komtiedan!

Ik begin meteen met iets op te biechten: ik vertelde heel stoer dat ik heeulemaal zelf naar de grote school was gestapt om extra lessen te vragen en vervolgens een rooster van workshops kreeg om te volgen. Ik heb welgeteld één heeele workshop gevolgd en was het toen al beu. Heb toen besloten dat ik rondreizen en Engeland zien toch een beter en leuker tijdverdrijf vind dan de workshops. (By the way, de heerlijke leraar-invaller gaf die ene workshop die ik dus volgde, maar ben er achter gekomen dat hij een mooie verpakking had maar een dodelijk saaie inhoud, Maarten blij). Maar natuurlijk moet ik mijn luie anti-school gedrag even verantwoorden tegenover menig leraar van de HAN/ mijn oma’s/tantes/moeder die vast allemaal denken ‘foei!’ en met gefronste wenkbrauwen zitten te lezen en zich afvragen waar de leergierige Marijn is gebleven: ahum… ehm… nou… de workshops zijn saahaai.. ze gaan over wiskundige dingen, economie, presenteren en ander kul wat ik of al weet, of gewoon geen zin heb om te weten. En… geen lessen maakt lui! Hoe minder verplichte lessen, hoe luier ik word! Haha! Ik ben nu ook fanatiek deze blog aan het typen terwijl ik eeeigenlijk mijn laatste essay moet maken! Achja, kumpwa….


Dus school achter me gelaten te hebben (is dit goed Nederlands?) ben ik op stedentocht gegaan. Vorige week heb ik Nico en Tim bezocht in Worcester, en heb ik samen met Tim de tuinkabouters door de bioscoop zien dansen in Gnomeo en Juiliet! Leuke film! Samen met de boys gegeten in hun studentencomplex en ‘s avonds door Nico de gentleman weer op het station afgezet


De volgende twee dagen ben ik naar Didi en haar ouders op het platteland geweest. Zij hadden daar een super schattig huisje (wat vroeger een watermolentje was) gehuurd in the middle of nowhere, dus ik heb mijn longen weer kunnen schonen en mijn kleren lekker vies kunnen maken in the countryside. Ik sliep bij Didi op de kamer en onze kamer grensde aan de tuin (of ja, bos want alles was bos) waar een klein beekje door heen liep, wat ervoor zorgde dat ik ’s nachts natuurlijk ontzettend moest plassen. Maar de twee dagen ertussenuit waren geweldig en ik heb ongegeneerd genoten van de gastvrijheid van de familie Klerk. In return, deed ik ’s avonds dan wel ff de afwas, waar ik achteraf spijt van heb want het was een BERG. (Wat wil je, met 6 man..) We hebben Ironbridge gezien, het dorp en de beroemde brug, en in de buurt ervan door de bossen gesjouwt op zoek naar een Victoriaans dorp, die er niet bleek te zijn. De wandeling was erg lang en heerlijk warm door de zon (zeldzaam zeldzaam!!). Het natuurmens in mij kwam echt naar boven, ook zeker toen ik tijdens de wandeling in een weiland languit met mijn kont in de paardenstront viel. Als paarden konden uitlachen, hadden ze het zeker gedaan! Mijn broek heb ik de pas na de volgende dag rondlopen in Bridgnorth (ook een schattig dorpje) in de was gestopt, mmmm! Heerlijk!


In het weekend waren Jorrit en Louise in Birmingham en hebben we gezellig samen gegeten bij de Italiaan, zijn zij helemaal zelf met z’n tweetjes naar mijn huisje komen wandelen (wat ze een ontzettend roteind vonden, muahah.. gewaarschuwd!) en hebben we geprobeerd een leuke kroeg te vinden! Lastig hoor! (De één was te vreemd en te Engels, lag de gemiddelde leeftijd te hoog, en in de ander konden we elkaar niet echt verstaan… maar het was een geslaagd weekend! =D)


En toen brak ons eigen georganiseerde avontuurtje aan…: Bath! Dinsdag en woensdag zijn Didi en ik in Bath gebleven, waar Helena ons woensdag kwam joinen! Bath is leuk, mooi (volgens iedereen, maar ik vond het ook wel weer meevallen), klein, en vol historie. We hebben de Roman Baths bezocht, een museum over de Romeinen in Bath, die een heeel groot bad hebben gebouwd dat op een natuurlijke manier wordt verwarmd, namelijk door het magma in de aarde. Helaas pindakaas kon je als bezoeker niet in de baden en mocht je niet eens het water aanraken (wat we natuurlijk wel hebben gedaan om te voelen of het echt wel warm was). Maar het was een interessant museum en ben wel weer wat nieuws te weten gekomen over het rare Romeinse volk… Naast dat ze erg schoon waren (ze hadden al pincetten, soort van wattenstaafjes, oliën en grote baden), waren ze ook erg gezellig: iedereen mocht komen badderen, oud, jong, man, vrouw, kreupel… ze waren bouwkundig en… bloeddorstig (dat wist ik al wel, maar toch). Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat de Romeinen briefjes aan hun goden schreven, door de boodschap in een stukje lood te krassen, en dit in de rivier te sodemieteren. De boodschappen waren vooral boze klaagzangen over dat hun jas/slaaf/pannen en potten/muntjes waren gejat. Maar deze boodschap had ook wel een bloeddorstig tintje, nee de Romeinen waren geen lieverdjes: ‘Lieve Godin Sulis Minerva, mijn jas is vorige week van mij gejat. Zorg ervoor dat ik hem mag terugkrijgen, en zorg er dan ook meteen voor dat de dief zal betalen met zijn eigen bloed, en boeten door hem voor eeuwig van gezondheid te onthouden, maar laat hem liefst vooral veel bloeden en creperen voor hij doodgaat.’ Gezellig, of niet dan? Lekkere jongens!


Na helemaal gek te zijn gemaakt door het mooie aantrekkelijke warme water in de Roman Baths, zijn we ’s avonds dan toch echt ook zelf in bad geweest! Namelijk in de Thermae Spa baden in Bath. Duur duur duur, dat wel, maar je moet toch wel in Bad in Bath…! Ons arrangement hield in: het mineraal bad onder de grond, de stoombaden en het upper-roof bad dat dus echt op het dak was onder de sterrenhemel en met uitzicht op de stad. Leuuuk!


Ondanks dat we helemaal loom en moe waren van de baden, hebben we toch echt waardeloos geslapen in het hostel… alle bedden kraakten en buiten was het veel te lawaaierig. De volgende dag maar vroeg de benen genomen en gaan ontbijten. Helena opgehaald van het station, want die zou die dag meegaan naar Stonehenge! In een paarse bus zijn we dus busdriver Dan naar Stonehenge gebracht en daar hebben we een uur rondgelopen. Ik vind het heel cool om nu te kunnen zeggen dat ik Stonehenge heb gezien, maar het was eigenlijk niet heel bijzonder om er te zijn. Je mag als toerist niet echt in de buurt van de stenen komen (of er op klimmen helaas…) en je krijgt niet echt waardevolle informatie. Ik kreeg namelijk een soort portofoon waarin ik een vrouwenstem hoorde die per onderdeel van het monument informatie gaf, maar op een bepaald moment vroeg ze meer aan mij: ‘Why was Stonehenge built? Who made it? Was it a place for rituals and sacrifices? Was it a cemetry? Was it a clock?’ terwijl ik alleen maar dacht: Ja mens.. dat wil ik toch van jou weten! Erg veel wijzer ben ik dus niet geworden die dag. Maar ach =D Ben er geweest!



Vrijdags, gister dus, zijn we nog in Nottingham geweest en hebben we met Ruben, een kennis die daar woont, koffie gedronken. Nottingham was niet echt bijzonder, maar dat hoefde ook niet want het enige wat mij natuurlijk trok was Nottingham Castle (En nee, niet alleen om Robin Hood!). Maar er was natuurlijk niets over van het bijna 1000 jaar oude kasteel, en er is al een paar keer een nieuw kasteel op gezet. Wat wel nog over was, was het oude gangenstelsel onder het kasteel, inclusief de wijnkelder, het wc-gat, en de cel. Ik had niet verwacht dat deze grotten er nog waren en had ook totaal niet de juiste schoenen aangetrokken. Resultaat: ik voel me voeten nu nog…. De guide vertelde dat er ooit een tour-guide is overleden in de grotten na een gasexplosie en dat zijn geest er nu nog zou zijn.. Heb wel een vreemde foto daar genomen waar ik op sta, al zwaaiend met 1 hand, maar op de foto zie je er 2, en een vreemde witte wolk! Oeeeeh spooky!!!! Om even bij te komen van dit spannende verhaal (maar niet heus) hebben we wat gedronken in ‘Ye Olde Trip to Jerusalem’ een kroeg al bestaande sinds 1189, waarvan wordt gezegd dat het het oude kroegje is in Engeland. Hoe vet!


Deze week nog geen plannen, maar vrijdag komt Maarten! Daar kijk ik natuurlijk erg naar uit! =)
I’ll keep you again and again at the height!

  • 05 Maart 2011 - 19:16

    Anneloes:

    Marijn! Wat schrijf je toch ontzettend leuk zeg!! Erg leuk om te lezen! Als ik je niet meer voor vrijdag spreek: heeel veel plezier met Maarten! Geniet er samen van!!

    Bigi brasa vanaf de andere kant van de wereld;)! xx Anneloes

  • 06 Maart 2011 - 00:07

    Lisette:

    Heee Marijntje!!

    Wat een avonturen toch weer!!:D Leuk man!! Echt gaaf wat je allemaal doet en onderneemt!! Gewoon vrolijk blijven doen!:D

    Ik ben echt jaloeoeoeoers dat je Gnomeo en Juilliet gezien hebt:O:O Joyce en ik willen daar ook heeeel graag naartoe, maar hij draait hier alleen maar tot 3 uur 's middags, wat we dus niet redden met stage:( STOM!HOM! Maarja we proberen hem nu op de laptop te kijken;)

    Heeeeeeeeeeel veel plezier meis!! Geniet ervan en veel plezier als Maarten langskomt:D

    Liefs kus en knuffel van mij :)

  • 06 Maart 2011 - 11:01

    Hanneke:

    Wat kun jij ontzettend leuk schrijven...."moet" je wat mee gaan doen!!!

    Veel plezier met Maarten

    Lieve groet
    Hanneke

  • 06 Maart 2011 - 11:19

    Ans Te Kulve:

    Ha Marijn,
    Wat een belevenissen allemaal weer, daar kan geen school of workshop tegenaan ;-) haha !
    Door jouw verhalen krijg ik ook een 'beeld' van Engeland, helemaal leuk. Maar eh...... kan ik op jouw blog ook ergens foto's vinden om het 'beeld' compleet te maken?
    Have a great time wiht Maarten, enjoy!
    lieve groetjes, Ans

  • 06 Maart 2011 - 14:57

    Ans:

    Ha Marijn,
    Bedankt voor je mailtje, het is gelukt ik heb de foto's gevonden!
    Leuk hoor en vooral: 'typical English'
    :-D :-D
    Groetjes !!

  • 07 Maart 2011 - 07:30

    Susanne:

    Hoi Marijntjeee!!!

    De beloofde reactie;)
    Als ik het zo lees heb je nu lekker vakantie, dat is toch ook wel fijn!! Kun je heel Engeland nog zien als je wilt, miss zelfs wel Schotland;) dat zou ook wel leuk zijn niet waar???
    En je bent het NL nog niet verleerd hoor, die zin (waar je het over vroeg) is gewoon goed NL's!!

    Heel veel plezier weer de komende dagen/weken/maanden/jaren;) en ik wacht op de volgende update!! Groetjes aan Maarten;)

    kussss

  • 14 Maart 2011 - 10:41

    Jan Linders:

    Hi Marijn,

    We appreciate you keep us at the height about your trips to the Middle of Nowhere, Worcester, Nottingham and Bath! Any news about your possible school placement?
    greetz,
    Jan

  • 24 Maart 2011 - 07:24

    Lisette:

    Hoiii Marijntje!!

    Bedankt weer voor je leuke reactie!!! Ben ook wel heeeel benieuwd hoe het met jou gaat? Heb je het leuk gehad met Maarten?:D Veel dingen gedaan?? Hoorde van Job al dat jullie wel een gezellige tijd hebben gehad!!:D Das fijn om te horen!!:D

    Leuk hoor dat je nu ook een week op een basisschool bent!! Zie je veel verschillende dingen in vergelijking met je eigen basisschool??:) Als het goed is is het zo'n beetje hetzelfde als hier!! Het lesgeven is ontzettend leuk, vond het ook erg eng in het begin! Maar je kan super goed Engels, dus gewoon een kwestie van doen! Je gaat het zeker leuk vinden!:D Of heb je inmiddels al lesgegeven??:D Hoofd, schouders, knie en teen is trouwens ook een aanrader om de kinderen te leren!!!:D Vinden ze allemaal erg leuk en kennen ze ook in het Engels!! *=handig!!* Ze zingen alleen "ogen, oren, mond en neus" ipv "oren, ogen puntje van je neus" Misschien wel handig om te weten;)

    Heeeel veel succes met je essays en de rest!! Geniet er nog ff van, je gaat alweer bijna terug:O

    Heeeeeeeeeeel veel liefs en een dikke kussss!!(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Birmingham

Recente Reisverslagen:

16 April 2011

Back home again

29 Maart 2011

Miss Marijn in Oxford, Stratford en op Lozells

05 Maart 2011

Paardenpoep, rare Romeinen en Stonehenge

20 Februari 2011

Bah, geen school meer!

08 Februari 2011

1 Month in England
Marijn

Actief sinds 28 Nov. 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 15808

Voorgaande reizen:

08 Januari 2011 - 15 April 2011

Birmingham

Landen bezocht: