Eerste dag at BCU - Reisverslag uit Walsall, Verenigd Koninkrijk van Marijn - WaarBenJij.nu Eerste dag at BCU - Reisverslag uit Walsall, Verenigd Koninkrijk van Marijn - WaarBenJij.nu

Eerste dag at BCU

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

10 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Walsall

Vandaag zijn we op tijd richting BCU gegaan (met de auto, hiep hoi!) om aan onze eerste schooldag te beginnen. We hebben het vak ‘Teaching Environmental issues’ gevolgd, een vak over grotendeels milieu en hoe je kinderen van belangrijke zaken binnen het milieu bewust maakt. Na een inleidend praatje over de inhoud van het vak en eindopdracht (die sjongejonge echt heeeel uitgebreid en moeilijk is, helaas moeten we dat dan ook doen) werden we direct voor de leeuwen gegooid en moesten in groepjes een presentatie maken en geven Global Warming. Slik! En dat op je eerste schooldag…

We zaten samen met Paul en Mark, twee pabo-studenten, in een groepje en hebben 3 (!!!!!) uur gewerkt aan een presentatie van nauwelijks tien minuten. Ik heb me ogen uitgekeken hoe Paul en Mark serieus te werk gingen, hoe ze overal 5 keer over na dachten voor iets te besluiten en hoe nauwkeurig ze een powerpoint begonnen. Ik zou zijn: ‘Joh, das een leuk plaatje voor in de presentatie, doe-die-maa!’ terwijl zij zeggen: ‘Welke vind je beter? Als we dit plaatje vergelijken met die, en die met die, welke toont dan het meest ons punt aan? Welke is het meest efficiënt?’ Geweldig :D I loved working with these guys. ( we hebben ze niet alles alleen laten doen hoor!! We hebben hard mee gewerkt, maar lang duurde het wel…)

Het was een leuke samenwerking, en onze presentatie ging goed, but to be honest… onze presentatie skills die we van de HAN hebben meegekregen zijn echt veeel bete dan hier. Vier groepjes studenten moesten presenteren en ik, als arrogante Nederlander, dacht bij elk groepje: ‘mwah, leuk verhaal maar saai verteld… ‘Inhoud is niet alles in een presentatie, het gaat er ook om hoe je je zegje overbrengt. Let op je houding, je expressie, je taalgebruik, aankijken van publiek, interactie etc.. Daarvan kunnen ze de tweedejaars pabootjes nog wel wat van leren ;)

We volgen nu 3 vakken in de week, op maandag Environmental Issues, op donderdag Maths and Science en op vrijdag Learning Pedagogy (of zoiets) Op zich is het erg vergelijkbaar met Universiteiten of HBO’s in Nederland. De gebouwen zijn allemaal om in te verdwalen, en de lessen hebben dezelfde opbouw, behalve dan dat ze hier van 9.30 tot 16.30 duren! En dan heb je pas één les gehad. Maar ik vond vandaag echt super leuk en kijk uit naar de volgende academische dag! ;)
I’ll keep you at the hight! (Ik hou je op de hoogte)

Oja, Things I wrote down, which are LIFE LESSONS when you go or study in England:

- Never ever ever ever buy a coffee in England, unless it is in a Starbucks shop. It’s disgusting!
- Never order curled fries, because the name does not make any sense (they are not curled at all!!!) and they taste horrible.
- Mind your head when try to open the door from the toilets, the door comes towards you!!! (I bumped my head several times already)
- Never ever ever trust any bus company our bus time schedule! All bus companies are liars!! We had to walk back home AGAIN! Buses decide not to drive anymore when we need one, and when one schule says that there are no buses today, another schedule (at the same route) says the bus will arrive in 5 minutes, which turns out to be a lie while we stand waiting for it. AAARGH! ;)

Don't we just love England :D

• 10 Januari 2011 - 21:38

Cilla:

hahaha volgens mij kan jij straks vol trots over engeland vertellen!!! al die deuren, koffie en gekrulde patatjes ( jaja kan toch nog een beetje engels).. leuk om te lezen meid!! ben benieuwd naar mn volgende dagtaak!! xxxx

• 10 Januari 2011 - 21:58

Priscilla Aalbers:

That's why I go to Wales.... ook al is dat vrijwel hetzelfde :P Maar leuk man! Maths and Science! Ben er jaloers op. Ben benieuwd hoe dat vak gegeven wordt. En over die lessen van 9.30 - 16.30: O____O -shot- oh well, het zijn maar 3 dagen dan :P

• 10 Januari 2011 - 22:32

Boris:

Marijntje:D,

Ook zo'n typische opsomming van jou hé! Hoe gaat dat spreekwoord ookalweer? een ezel stoot ....... ? Hahaha! Geweldig, ook die frietjes, maar iig wel leuk dat je het uitprobeert! Wel de lijst bijhouden hé.. maar miss dat je de volgende keer ook positieve feiten kan opsommen :D!

Heeeel veeel plezieer met stadtten morgen en zoek mooie schoenen voor dick uit hé! ;) Xje van moi!

• 10 Januari 2011 - 23:12

Niels:

Marijntje !!

Ik heb helemaal geen gedag tegen je gezegd bedenk ik me nu pas !!!

Ik wens je iig heeeeel veel plezier daar en ik blijf je volgen !!!

Dikke kus!

• 11 Januari 2011 - 07:46

Susanne Kleverwal:

Hooi Marijntje!

Laat jij die eilandbewoners maar eens zien hoe goed Nederlanders zijn! :D Heb je al foto's gemaakt van de school? Net zo oud en indrukwekkend als Oxford?;)

En bedankt voor de tips over Engeland! Ennn: bedankt voor de tip over extremely loud and incredibly close, ik vond het een erg leuk boek!

Veel plezier daar en nog steeds: lief doen tegen de juf en/of meester!

xxxxx

• 11 Januari 2011 - 08:57

Lois :

Lieve Marijn,

Wat schrijf je heerlijk onderhoudend!!! Super, ik ga: Keep you @ the hight, van je jatten, LOVE IT!!
    Veel plezier babe, klinkt als een groot avontuur!!!
    X

• 11 Januari 2011 - 09:13

Carola Lubberding:

Hey meis!
    Leuk om je blog zo te lezen, klinkt allemaal goed! Have fun nog en misschien kan ik jullie nog komen opzoeken daar :-D

xxx

• 11 Januari 2011 - 09:35

Chelsea Klaassen:

Heyhey! Jeetje wat hebben jullie veel school.. Ik ben benieuwd hoe maths and science bevalt.. Ik ben bij Ruben wel eens in zijn lectures gaan kijken en dat is echt Chinees voor mij.
    Je moet eens in de supermarkt kijken of ze curly fries hebben. Dat zijn gekrulde frietjes die je in de oven moet leggen en die zijn echt veel lekkerder dan gewone friet omdat ze zijn gekruid:)
    Balen dat de bussen zo slecht rijden. Ik hoop dat je niet altijd hoeft te lopen:(
    Veel plezier daar en ben benieuwd naar je volgende verslag! xxx

• 11 Januari 2011 - 18:27

Dammy:

Haai Mrijn!

Klinkt leuk daar! Houden zo...
    Enne...succes met het busgedoe!

Grtjzxx

• 12 Januari 2011 - 16:45

Ineke:

Hallo lieve Marijn,

Wat leuk om je reisverslag, en over je eerste indrukken te lezen. 'k Hoop dat de adjustment vrij gemakkelijk was, en zal zijn, en dat de tijd voorbij vliegt. Geniet ervan, speak a lot of english, and before you know it you'll be more proficient than the natives!

Heel veel success, en beste wensen foor jezelf natuurlijk, en ook Maarten.

Hugs, Ineke (USA)

• 13 Januari 2011 - 17:16

Susanne:

Hey Marijntje,

Leuk om te lezen dat je het al een beetje leuk vindt!!!!!
    Heb goed nieuws, heb voor ong. 8 weken invalwerk!!! woensdag, donderdag en vrijdagmorgen kleuters :)

Zo dat was het.. weet trouwens nog niet wanneer ik mag afstuderen, maar dat hoor je dan wel weer....

Succes, kus

• 13 Januari 2011 - 19:25

Oma Alie:

ik heb je verslagen gelezen en er van genoten, vooral je drama met het busvervoer. Hou de humor er in en geniet van je verblijf. Groeten van oma alie.

• 14 Januari 2011 - 09:26

Mianne:

Hoi Marijn,

Wat zul je het openbaar vervoer in Nederland straks weer waarderen!!!!
    Leuk om je verhalen te lezen!!!

Good luck !!

Mianne,

• 19 Januari 2011 - 09:53

Irene Zutphen:

hee marijn! jeetje lessen van half 10 tot half 5? dat is echt enorm lang!! aan de andere kant heb je dan ook maar 3 dagen les haha! ik moet nog maar even afwachten wat mijn tijden en lessen zullen zijn;) geniet ervan daar en ik ga het lezen allemaal :)

• 23 Januari 2011 - 04:15

Lisette:

Heeey Marijntje!!

Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen:D:D Ik ga zometeen nog je nieuwste lezen:D Tjonge het zijn alle hele avonturen die je zo mee maakt:)
    Ben erg benieuwd naar je andere verhaal dus ga snel lezen:D

Dikke kusss